-->

Google+ Followers

Friday, March 2, 2012

Doa seorang ibu


11.26am@wangsa maju

Assalamualaikum, bila check facebook tadi, tiba-tiba hati tersentuh pulak di pagi jumaat nie.. kredit to Blogger Mamat coz sharing yang berjaya membuatkan hati tersentuh bila membacanya.

Mak : Tahu tak kenapa mak sayang sangat kamu?

Anak : Sebab saya anak mak kan?

Mak : Tapi ada alasan yang lebih hebat daripada itu..

Anak : Apa tu mak?

Mak : Kerana boleh jadi kamu lah penyelamat mak di kubur nanti andai malaikat sedang 

mahu memalu dan memukul jasad mak nanti..

Anak : Mak! Janganlah...

Mak : Jadi anak soleh/solehah ye..mak perlukan doamu di sana nak..( Mak itu lantas 

mengalirkan air mata cinta :)



Kadang-kala kita tak sedar bila kita membuatkan hati ibu kita terguris dengan sikap atau 

kata-kata kita, 

Kadangkala kita tak sedar bila kita membuatkan ibu kita menanggis kerana kita,

Kadangkala kita tak sedar bila ibu meletakkan satu harapan yang tinggi untuk kita,

Namun, kita perlu menghargai dan menyanyangi mereka selagi mereka masih bernafas di 

muka bumi ALLAH ini. 


To Mama & ayah : I luv u sooooooooooo much =)



www.tips-fb.com

7 comments:

  1. hurmm..
    sama je perasaan kita sekarang!~

    ReplyDelete
  2. *SiRibenMerah : nanggis laju2 jap =(

    ReplyDelete
  3. huuuu dan2 teringat mak & ayah akak kat kampung....selagi mereka ada berbuatlah baik kepada mereka...bila dah tiada inilah tanggungjawab kita untuk mereka di sana.."doa dari anak2 yg soleh dan solehah"...huuuuuuuu nanis...

    ReplyDelete
  4. huhu bila kite dah jadi mama.. baru kite lebih mnghargai mama kite.. coz kite dah rasa and tau prasaan seorg 'mama' :)

    ReplyDelete
  5. hey emmaeema.blogspot.com owner discovered your site via search engine but it was hard to find and I see you could have more visitors because there are not so many comments yet. I have found website which offer to dramatically increase traffic to your website http://xrumerservice.org they claim they managed to get close to 1000 visitors/day using their services you could also get lot more targeted traffic from search engines as you have now. I used their services and got significantly more visitors to my website. Hope this helps :) They offer best backlinks service Take care. Jason

    ReplyDelete
  6. SumeSakan : hehehhe tu la... tetiba hati rasa sedih je kan kak ??

    ReplyDelete
  7. miss daya : ala kak, belum kawin so tak rasa lagi perasaan tu.. tapi memang betul. apa yang kita buat kat mama kita one day anak kita akan buat benda yang sama kat kita.

    ReplyDelete

Ala... janganlah pandang jer keyboard yang mahal tu.. meh komen-komen kat blog nie!!!