-->

Google+ Followers

Tuesday, March 13, 2012

Jangan Tinggalkan Mak lagi !!!!!


Ingat lagi tentang kes anak tinggalkan ibunya yang lumpuh di sebuah buget hotel beberapa hari yang lalu ???  seorang ibu mampu menjaga sepuluh anaknya, tapi seorang anak tak mampu nak menjaga seorang ibu !!! Adil ke macam tu ??? Ibu hanya satu dalam dunia nie, dia yang menjaga dan membesarkan kita dengan penuh kasih sayang. Ibu tak pernah mengeluh walaupun dia dalam kesusahan menjaga anaknya. Tapi untuk membesarkan seorang anak, ibu sanggup berkorban apa sahaja.



"Ibu, engkaulah ratu hatiku......"

Jom baca kisah menyayat hati seorang ibu yang di tinggalkan anaknya 10  hari yang lalu.

“Saya tahu dia tak berniat nak tinggalkan saya. Selepas ini, saya nak tinggal dengan dia kerana hanya dia yang saya ada di dunia ini. Terima kasih kepada semua, dapat jumpa dia (anak),” kata Faridah Maulud ketika dipertemukan dengan anaknya buat pertama kali semalam sejak ditinggalkan 10 hari lalu.

Dalam pertemuan penuh sayu itu, kedua-dua mereka dilihat tidak berenggang dengan sesekali anaknya, Amir Mohd Omar, 27, menyeka air mata di pipi ibu berusia 66 tahun itu sambil menerangkan dia tidak meninggalkan ibunya sendirian, tetapi terpaksa berbuat demikian atas faktor kesihatan.
Menafikan anaknya sengaja berbuat demikian, Faridah berkali-kali menyatakan yang dia tahu anaknya mengalami masalah kesihatan dan dia sendiri bersetuju untuk dibawa ke sebuah hotel berhampiran Hospital Kuala Lumpur (HKL) bagi memudahkan mereka berdua menerima rawatan.
“Dia ada beritahu saya yang dia nak ke hospital, jadi lebih elok saya ikut dia ke sana kerana takut tinggal berseorangan di rumah di Wangsa Maju kerana baru-baru ini ada kes pergaduhan di situ.
“Cumanya, saya tidak tahu ke mana dia pergi selepas tiga hari tak muncul, tapi dia ada tinggalkan sedikit wang untuk membeli makanan. Hari ini baru dapat jumpa,” katanya ketika ditemui semalam.
Pertemuan itu diadakan hasil inisiatif Harian Metro dengan kerjasama Jabatan Kebajikan Masyarakat Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur (JKMWPKL) diketuai pengarahnya, Noormah Abd Rauf.
Sebelum itu, Amir hadir ke pejabat JKM WPKL di sini untuk memberi penjelasan kepada Noormah berhubung tindakannya meninggalkan ibu itu bersendirian sehingga membawa kepada laporan polis yang dibuat penyelia hotel itu pada 8 Februari lalu. Selepas itu, dia di bawa ke Pusat Sehenti Bina Diri di Sungai Buloh untuk bertemu ibunya dan berbincang mengenai kewajaran untuk mengambil semula wanita berkenaan tinggal bersamanya dalam waktu terdekat.
Sebaik melihat kelibat anak tunggalnya itu, Faridah tidak henti-henti menangis dan terpaksa ditenangkan Noormah seketika sebelum perbincangan lanjut mengenai status terkini dirinya.
“Saya hendak tinggal dengan dia kerana dia anak saya. Kalau dapat nanti, saya ingin mengajar al-Quran seperti di kampung sebelum ini. “Saya baca artikel mengenai diri saya, tapi saya tahu anak saya buat yang terbaik untuk saya. Mungkin lebih baik di hotel berbanding di rumah kerana saya tinggal seorang, di hotel orang ramai,” katanya.
Sementara itu, Amir berkata, dia bersyukur kerana akhirnya dapat bertemu ibunya dan berterima kasih kepada semua pihak termasuk JKM yang membantu menjaganya sepanjang tempoh itu.
Katanya, ketika ini, fokusnya hanyalah untuk mencari pekerjaan baru selepas berhenti sebagai pegawai pemasaran di sebuah syarikat swasta di ibu negara petang kelmarin.-Copyright HMetro Online

www.tips-fb.com

4 comments:

  1. alasan tak boleh terima lah saya rasa.dari bayar hotel.baik dihantar umah anak yang lain kalau dia nk g ospital pun,,sampainyer hati :'(

    ReplyDelete
  2. @Anonymous memang tak boleh terima alasan tu. But dah mak dia sendiri cakap dia hanya ada anak sorang je.. hurm pape pun hanya Allah je yang tahu kenapa dia buat macam tu.

    ReplyDelete
  3. sedihnyeeee :(
    mujur la anak die tak ilang mcm tu je mcm kes-kes lain

    ReplyDelete

Ala... janganlah pandang jer keyboard yang mahal tu.. meh komen-komen kat blog nie!!!