-->

Tuesday, February 21, 2012

Kisah 3 Malam


09.41am@wangsa maju

Assalamualaikum and selamat pagi blogger =) Mood sangat-sangat dan sangat penat + ngantok gara-gara 3 hari tak tido dan semestinya Emma and my sis bergilir-gilir menjaga my mum yang admitted wad coz High Blood Pressure yang sangat tinggi.  3 hari   dekat hospital, pelbagai ragam dan situasi yang Emma nampak !!

Dan setiap hari, setiap jam, dan setiap saat, ada tangisan kegembiraan atau kedukaan bagi setiap pesakit kat sana.  Dan ahli keluarga yang menjaga pesakit siang dan malam hinggakan ada yang membawa tilam dan bantal lalu tidur di sepanjang perjalan kaki menuju ke lif tanpa ada rasa merungut.  Sangat-sangat kagum tengok dorang semua. Dan Emma and sis, sentiasa ada di sisi mama tak kira siang atau malam !!!

Dan di hospital jugaklah Emma tengok insan yang sepatutnya di jaga dan di belai oleh insan yang tersayang tapi di biarkan sendirian kala malam menjelma.  Manusia yang menggunakan pangkat dan kuasa untuk mendapatkan kemudahan yang lebih selesa kerana tak nak keluarkan duit yang banyak membayar bil hospital.  Masih wujud insan seperti tu kan ??? Sebab apa?? hanya DIA yang tau..

Thanks kepada yang datang melawat mama, yang berkirim salam dan doa. Thanks banyak-banyak.  Thanks jugak kepada MR R coz sentiasa bagi semangat and sentiasa bertanya perkembangan mama.. And thanks jugak coz susah payah bawak ipad untuk Emma main games bagi menghilangkan penat + mengantuk !!! thanksssss R.




www.tips-fb.com

4 comments:

Ala... janganlah pandang jer keyboard yang mahal tu.. meh komen-komen kat blog nie!!!