-->

Google+ Followers

Thursday, February 9, 2012

Kegembiraan menutup kedukaan ???

11.20am@wangsa maju

"Kegembiraan menutup kedukaan"
hurm.. macam best jer dengar ayat tu !!
tau kenapa ???
"Di setiap kegembiraan pasti ada kedukaan !! "
Korang percaya tak ???
Harus lah korang percaya kan !!!
Setiap kehidupan manusia pasti akan melalui corak kehidupan yang pelbagai warna,
Kadang kala ia akan ceria,
Kadang kala ia akan berduka,
Sama seperti langit,
Bila matahari megah menyinarkan cahaya,
Namun bila sang awan datang menutup cahaya,
Lalu mengalirkan air dari perutnya,
Maka petir dan kilat sambung menyambung,
Menunjukkan siapa yang lebih hebat !!
Tapi kadang kala kita lupa,
Pada pencipta segala kejadian,
Setiap dugaan dan kesedihan,
Ada hikmah di sebaliknya,
Kita takkan tahu apa hikmah di sebaliknya,
Apa yang mampu terus berdoa dan redha,
Dengan setiap yang Allah turunkan untuk kita,
Bukankah ujian itu penghapus segala dosa ???





www.tips-fb.com

7 comments:

  1. stiap kegembiraan ad kdukaan,
    stiap kdukaan ad kgmbiraan..

    vice versa je tu.. haha =p btw, nice pic.. mcm puteri...bunian.. ehh.. hehe

    ReplyDelete
  2. wink..wink..xbrapa berkenan kat ayat kamu..tp berkenan kat gambr..nice sangt..hehehe

    ReplyDelete
  3. Natasya Naslin : hahahah thanks natasya =)

    ReplyDelete
  4. CIK CHIPSMORE : ahhahaha tu ayat kesengalan + ayat marah sebenar nyer,,, hehehhe thanks for da comment

    ReplyDelete
  5. yang pasti,setiap kejadian pasti ada hikmah..kita tunggu dan lihat saja..

    follow sini^^

    ReplyDelete

Ala... janganlah pandang jer keyboard yang mahal tu.. meh komen-komen kat blog nie!!!