-->

Google+ Followers

Friday, January 27, 2012

Allah uji lagi !!!

09.12am@wangsa maju

Assalamualaikum dan selamat pagi readers !! " Senyum seindah suria.. yang membawa cahaya.. ku tersenyum kau tersenyum.. kemesraan begitu....senyummmmmmm " Indah kan lirik tu ??? Setiap pagi ALLAH s.wt akan hadiahkan kita cahaya.  Indah kan ??? Kadangkala ia terselindung di sebalik awan yang gelap.  Kadang kala ia bersinar dengan megah nya.



Sama macam diri kita !! Kadang kala tak semua yang kita rasa dan lalui itu indah.  Tapi setiap yang dilalui mampu mematangkan diri kita mengenal erti kehidupan manusia yang penuh dengan sifat hasad dengki.  Dan kita sebagai hambanya yang tak lari dek ujian dari nya harus  bersabar dan ucapkan lah "Alhamdullilah" .

Kenapa Allah uji kita ??? Setiap ciptaan Allah s.wt pasti akan di uji.  Allah swt menguji seseorang pasti ada sebab dan rahsia yang tersendiri.  Dan kerana ujian itulah yang akan membuka mata dan hati kita supaya tak mudah berputus asa.  



Kadang-kadang kita tertanya-tanya, kenapa Allah beri kita ujian yang terlalu berat dan tak termampu untuk kita tanggung !! Tapi kita harus sedar, Allah swt tak akan menguji hambanya lebih dari kemampuan kita.  Dan pasti Allah dah aturkan yang terbaik untuk kita tanpa kita sedar.  Apa yang perlu.. sabar !! Itulah kunci yang sebenar !! Dan.. Allah mendengar segala tangisan dan kesedihan kita.  Ujian Allah swt bukan satu penyeksaan tetapi Emma bersyukur sebab Emma adalah insan yang terpilih tu.



" Ya Allah, dunia yang Engkau hamparkan ini indah, tetapi durinya sering menusuk. Nikmat yang Kau berikan takkan dapat untukku menghitungnya. Tetapi ya Allah, hambaMu ini sering alpa dan lena dek buaian mimpi yang tak sudah. Ya Allah, ujian yang Engkau berikan terasa begitu memeritkan, kadangkala ianya menguji kesabaran dan keimananku yang terkadang nipis, senipis kulit bawang. Ya Allah, jika ini ujian yang pantas untukku lalui, bantulah aku. Agar aku tidak tersasar dari jalanMu. Agar aku bisa bersyukur dengan ujianMu ini ya Allah. "


www.tips-fb.com

No comments:

Post a Comment

Ala... janganlah pandang jer keyboard yang mahal tu.. meh komen-komen kat blog nie!!!