-->

Tuesday, September 20, 2011

Lelaki dan Rokok

03.50pm@Bangsar

Salam blogger. Waaaa mencurah curah idea nak menulis dalam blog. Hahhahah memandangkan masa yang agak terhad lalu segala idea terpaksa di simpan dalam draft jer dulu... heheheh Hurm setiap hari Emma akan selalu memerhatikan orang ramai. Tak kira lah dalam train, tengah tunggu bas, atau jalan kaki... apa yang Emma perasan kita sentiasa di kelilingi oleh perokok. Dan hampir 80% peratus perokok adalah lelaki. Hurmmmmmm

Best ker korang merokok nie ???? 

Jawapan si perokok :  

** Bestlah, kandungan nikotin dan gas beracun yang terkandung di dalam asap yang disedut boleh membuatkan penghisapnya merasa hilang sangap, rasa kenyang selepas makan, hilang rasa mengantuk, menambah keyakinan diri, dan yang paling best, cepat dapat lari dari masalah.

** Sebab nampak macho.

** Saje jer nak try and bila dah start merokok jadi ketagih.. susah nk tinggal tabiat tu. 


Kan ker rokok tu membahayakan kesihatan. But dah tau benda tu bahaya tapi jual jugak rokok tu... kat kotak rokok siap letak " AMALAN MEROKOK MEMBAHAYAKAN KESIHATAN " but apa motif nyer if orang tetap beli jugak rokok.  Tak ke korang rasa tu satu amalan yang membazirka duit ??? Hurm Emma bukanlah anti Lelaki perokok. Sebab Emma di kelilingi dengan lelaki perokok jugak. But dorang sampai kan sanggup tak makan semata-mata nak beli rokok. Hurm dah la harga rokok pun dah mahal... ish..ish... ade ke patut ???
And budak-budak sekolah pun dah start merokok... ish, tak elok laaa adik-adik sekalian.. korang tu muda lagi. Tau tak macam-macam penyakit akibat dari merokok nie. Tak sayang nyawa korang ker????

Rasanya tak perlulah Emma nak explain ape simpton-simpton yang bakal korang dapat kan ?? dalam TV pun dah beriaya iya goverment duk buat kempen " rokok " nie. But hasil nya ??? korang jawab lah sendiri.....

 
www.tips-fb.com

8 comments:

  1. diorang memang taley nak dipisahkan ^^

    ReplyDelete
  2. bg yg baru ia juz saja2 tp kalau dah lama2 ia jadi keperluan.. hahaha

    jom layan..
    10 Jenis Hantu Melayu

    ReplyDelete
  3. sungguh tidak macho merokok tu..huhu.. plg tak best bila diaorg merokok kat tempat makan..grrr..=0

    ReplyDelete
  4. merokok tu macho ke..? tak kot..haha~

    ReplyDelete
  5. ~RizaL~ : Yup... sangat betul.. but dah jadi keperluan tuuu agak membazir kot.. =)

    ReplyDelete
  6. shiema sufian : sangat betul tuuu =)

    ReplyDelete
  7. Efa : Hahahhaha tang tuu memang mintak kena sound laaa kan ??? hehehe

    ReplyDelete
  8. Ezad Skytech : Memang tak macho punn

    ReplyDelete

Ala... janganlah pandang jer keyboard yang mahal tu.. meh komen-komen kat blog nie!!!