-->

Google+ Followers

Thursday, September 15, 2011

Ada apa dengan CINTA

11.06am@Bangsar

Selamat pagi... alhamdullilah masih sempat untuk bernafas dan menghirup udara yang tak berapa nak segar kat KL nie... musim jerebu kan =p Hurm memandangkan hari nie mood yang sangat baik dan otak begitu laju mencurah-curahkan idea untuk jadi tatapan pembaca dalam belog nie =) berjuta-juta terima kasih Emma ucapkan kerana sudi baca entry dalam belog yang ntah hape-hape nie... =) time kaceh yerrr lalinggg !!!

Korang tau tak apa yang di namakan CINTA ??? hurm memandangkan Emma sekarang di kelilingi oleh kawan-kawan yang tengah dilamun a.k.a angau dalam cinta... pewiiiitttt =) ( kelip-kelip mata japppp !!! ) meh sini Emma nak share dengan korang melalui apa yang Emma baca dalam blog kelik sini.

" Cinta sebenarnya merupakan satu fitrah yang ada di dalam hati setiap manusia. Cinta wujud hasil daripada satu perasaan yang halus. Cinta mewujudkan perasaan kasih sayang dan belas kasihan sesama manusia dan makhluk di dunia ini. Tanpa perasaan cinta, seseorang itu akan merasai kekosongan di dalam jiwa mereka. " (copyright from http://www.yadim.com.my)



 Tiga jenis cinta dalam Islam, diantaranya :

~Cinta yang berasal dari syaitan


Anda berdua berkenalan, berpegangan tangan, dan terus melakukan perkara yang dilarang ALLAH, dan akhirnya dengan atau tanpa sebelumnya pasangan wanita anda mengandung diluar pernikahan, dan kemudian anda menikah dan membangun suatu mahligai rumah tangga.


~Cinta yang berasal dari jin
 
Anda berdua berkenalan, berpegangan tangan, salah satu dari anda sangat tertarik kepada yang lain dan berusaha memikat yang lain dengan jalan syirik, pergi ke ahli sihir, pemasangan susuk, jampi-jampi agar yang lain tertarik dan jatuh hati, kemudian anda akhirnya menikah dan membina rumah tangga.

~Cinta yang berasal dari ALLAH


Anda berdua berkenalan, terdapatlah keyakinan besar akan niat membangun mahligai rumah tangga dengannya, dan terjadilah pernikahan, dan anda berdua berumah tangga,..



JENIS-JENIS CINTA :
~ CINTA PERTAMA

Kadang-kadang boleh berubah seiring dgn waktu. So, pandai2la bagaimana menjaganya supaya cinta pertama tetap segar "first love never dies." but yang pertama belum tentu yg terbaik tetapi yang terakhir biasanya yg terbaik.. 

~ CINTA PEMBIMBING

Biasanye dialami oleh sebahagian besar wanita. Kebanyakan daripada kita ingin mendapatkan pasangan yang boleh memberi pengetahuan tentang segalanya. Kiranya macam " daya penarik laaa ".

~ CINTA MENGGODA
 
Seseorang yg terlalu mencintai kekasihnya, walaupun telah ditinggalkan pergi tetap yakin bahawa si dia tetap akan kembali kepadanya. 

~ CINTA BERBEZA STATUS

Hal ini tak jadi masalah andainya kedua belah pihak aman bahagia. Tapi perbezaan status memang selalu menjadi punca utama sesuatu masalah.

~ CINTA 3 SEGI

Tak kurang juga ada wanita yag tertarik kepada lelaki yg dah ‘terikat’ atau sebaliknya ada wanita yg gemar main cinta walaupun dah terikat. Dalam hal ini, ‘terikat’ itu telah menimbulkan cabaran dan dugaan yg cukup sukar ditepis. Dalam erti kata lain " masing-masing tak setia laaa ".

~ CINTA SI PENYELAMAT

Kisah cinta apabila kita selalu menolong si dia setiap waktu, setiap masa. Si dia menganggap bantuan kita ikhlas, sedangkan kita pula menunggu balasannya..so, berikanlah cinta yg tulus kepadanya.  " Jangan kerana budi tergadai body sudaaaa ".

~ CINTA DAN USAHA

Cinta itu perlukan usaha jugak..mana boleh kita duduk dalam rumah menunggu saja org masuk meminang..usaha kene ada juga. Oleh itu..berusahalah kita untuk mendapatkan cinta yang kita inginkan… 




Nota kecik ~ Cinta sesama manusia takkan kekal. Dan hilang di mamah bumi. Tapi CINTA kepadaNya kekal selamanya =)


www.tips-fb.com

No comments:

Post a Comment

Ala... janganlah pandang jer keyboard yang mahal tu.. meh komen-komen kat blog nie!!!