-->

Monday, November 19, 2012

Perempuan tak perlu jadi bodoh kerana Lelaki !!



Assalamualaikum uoals,

" Tak perlu memperbodohkan diri untuk seorang lelaki yang 
tak pernah menghargai seorang wanita !! "

Ada sesiapa yang setuju dengan ayat tu ???
Kenapa Emma cakap macam tu ???

Sedih jugaklah bila Emma tengok ada insan di sekeliling Emma yang menanggis sebab bf dorang tinggalkan dorang. Murung berhari-hari, menanggis sampai bengkak mata, tak nak makan, bad mood !! post entry sedih dalam fb, twitter or laman sosial yang lain !! what's that ???

Okay, tak salah rasa sedih bila orang yang kita sayang tinggalkan kita.  Tapi, kita kena bersyukur sebab Allah dah bukakan mata kita yang lelaki tu bukan untuk kita !! Emma pun pernah jugak rasa macam tu !! Bila orang yang Emma sayang tinggalkan Emma untuk orang lain !! Firstly, memang sedih and terkilan, tapi bila Emma fikir balik ada sebab Allah buat macam tu. Yang nyata, dia bukan ditakdirkan untuk kita.

" Kadang-kadang kita tertanya, kemana hilangnya matahari ?? Diganti dengan hujan dan petir. Rupa-rupanya Allah hadiahkan pelangi untuk kita "

Tapi itulah kenyataan, bagi Emma tak perlulah sampai rasa sangat down, nak bunuh diri atau sebaliknya.  Dan kita kena percaya pada Allah, yang Allah akan anugerahkan sesuatu yang bernilai untuk kita !! Tak perlulah memperbodohkan diri sendiri untuk lelaki yang tak pandai nak menghargai wanita !! 


www.tips-fb.com

1 comment:

  1. biarlah mereka bljr drp kslpn tu. insyaAllah one day diorunk akn sdr p'buatan mereka itu bnr atau tidak :) agree with your entry but sometimes people hard to accept the truth :)

    ReplyDelete

Ala... janganlah pandang jer keyboard yang mahal tu.. meh komen-komen kat blog nie!!!