-->

Google+ Followers

Wednesday, November 7, 2012

Bertudung kerana FESYEN atau TUNTUTAN AGAMA


Assalamualaikum uoals,


Sekarang nie ada banyak isu pasal bertudung.  Alhamdullilah, ramai artis dan kawan-kawan Emma yang dah pun berhijab. Tahniah dan alhamdullilah kepada mereka semua. Emma bila lagi ??? InsyaAllah, Emma dalam proses menyesuaikan diri dengan berhijab.

Sebab apa kita bertudung ?? Mengikut perintah Allah bukan ?? Emma bukanlah orang yang layak untuk bersuara, tetapi Emma berhak memberi pendapat bukan ??? Kadangkala Emma  perhatikan, ramai yang bertudung sekarang sebab ada banyak fesyen tudung baru !! Dan semestinya, pelbagai tutorial berhijab yang boleh korang tengok !! Dan ramai pulak icon-icon tudung menjadi ikutan trend terkini seperti Ekin, Yuna, Wardina, Irma, Shila Amzah dan femes blogger FL yang banyak buat tutorial hijab.


" Tak perlu ikhlaskan hati untuk bertudung kerana bertudung adalah  wajib bagi wanita Islam " 

Tapi, Emma perhatikan ramai yang memandang rendah pada wanita yang bertudung ! Bukan membela diri sendiri, tapi InsyaAllah Allah akan berikan petunjuk untuk yang tak bertudung lagi.  Sama bagi Emma, biarlah orang memandang rendah kerana tak bertudung, tapi bila Emma mula berhijab, Emma akan perbaiki segala kekurangan dan laksanakan apa yang di  tinggalkan.

Tengok saja, isu khalwat, Zina, dan sebagainya...apa yang korang nampak ??? Wanita yang bertudung atau tidak yang banyak terlibat ???

" Jangan jadikan perinntah Allah sebagai trend atau topeng untuk menutup segala keburukkan, sebab mereka yang berpura-puralah yang merosakkan agama sendiri "


Oh ya, semalam baru je amik tudung yang Emma order dari member Emma.  Hehhehe thank En sayang kerana belikan tudung feveret kaler =) Sedang berusaha ke arah kebaikkan dan perubahan. InsyaALLAH

Kalau nak koleksi tudung terbaru ??? KLIK SINI


www.tips-fb.com

11 comments:

  1. sama la mcm wanie.. baru nak berjinak2 bertudung.. tapi alhamdulilah dah dapat sesuaikan dri dgn imej muslimah sekarang.. hehe lelaki zaman skang pown gamai nak peristerikan perempuan yang bertudung.. betul kan :-)
    1st time masok sini.. dah folow kamu dah :-)

    ReplyDelete
  2. alhamdulillah...
    berhijab & menutup aurat itu wajib. tidak boleh dipertikaikan.
    setiap orang ada buat kesilapan. maka sbb itu ada dosa & pahala, ada syurga & neraka. manusia x lari dr dosa. namun pintu taubat sentiasa terbuka. yang penting kita sedar dan berubah kepada kebaikan.
    insyaallah bila kita berhijab & tutup aurat kita akan fikir tentang pentingnya menjaga imej & peribadi kita.

    ReplyDelete
  3. pakai tudung x wajib yang wajib tutup aurat :) hihihi.. nk pakai kotak atas kepala pon x pa asal kan ttp aurat hihihi

    ReplyDelete
  4. yg t'tutup itu tgi nilainya InsyaAllah :) congrats!

    ReplyDelete

Ala... janganlah pandang jer keyboard yang mahal tu.. meh komen-komen kat blog nie!!!