-->

Google+ Followers

Thursday, December 1, 2011

Bila lelaki Menanggis ????


Lelaki yang selalu mengalirkan air mata adalah lelaki yang kuat imannya. Biasanya lelaki jenis ini menangis tatkala mengingatkan dosa-dosanya yang lalu. Dia jua akan menangis kerana terlalu bersyukur, merasa amat berterima kasih pada nikmat pemberian Allah. Tapi Ingat senang-senang lelaki nak menangis ?? Airmata lelaki tu mahal harganya tau. Kalau putus cinta pun menangis, bukan lelaki namanya tu. Lainlah kalau macam kehilangan ahli keluarga misalnya ayah atau mak atau orang yang benar-benar merasa kehilangan.

Lelaki yang tidak malu untuk menitiskan air mata adalah lelaki jujur berhati bersih. Sekarang, amat susah mencari lelaki jenis ini. Kebanyakan lelaki yang ada di sekeliling Anda adalah lelaki bersikap egois, maka menangis sebab teringat dosa pun dia tidak akan mahu buat, apatah lagi menangis sebab merasa terlalu bersyukur.

Lelaki yang kerap menangis adalah lelaki yang lembut hatinya, penyayang, amat jujur dan setia.  Walau macam mana pun Lelaki tak patut menangis. Kalau sedih macamana pun janganlah menangis. Sebagai lelaki,kena tunjukkan ketabahan. Kan ke lelaki semangat bagi perempuan ??? 


Hatinya lembut sebab nur iman yang tersimpan di situ menyinarkan mahabbah, maksudnya rasa berkasih-sayang dan rasa ingi saling mengambil berat. Itu juga petanda bahawa lelaki jenis ini seorang yang optimis pemikiranya, bersangka baik dan tidak suka berkata yang buruk walaupun sekelumit cuma.

Tak salah rasanya kalau lelaki menangis. Bila menangis tak bererti mereka lemah. Cuma kadang-kadang,kalau kesedihan tu tak dapat nak diluahkan cara lain maka menangislah caranya. Tapi kalau boleh janganlah menangis depan orang.

Lelaki pun ada perasaan lah!! Kan kita ni manusia. Tak salah kalau nak menangis.Cuma lelaki ni kadang-kadang bila depan perempuan sukar nak menangis. Mungkin sebab malu atau ego kot.



www.tips-fb.com

6 comments:

  1. lelaki jugak menangis...tapi ssh nk tgk..huhu

    ReplyDelete
  2. kadang2 xtau air mata yg laki kuar kan tuh benar2 ikhlas @pun palsu..

    Opsss..hehe~~

    ReplyDelete
  3. akak malas nk pikir psl lelaki hehe.. suka ati derang la nak nanges ke ape.. kejam giler ayat akak haha

    ReplyDelete
  4. Mira Adzlia : Lelaki pun ade perasaan jugak.. just dorang pandai kawal or tak emosi dorang tuu

    ReplyDelete
  5. AYuNG : betul tu kak ayung.. kdg2 dorang sanggup keluarkan air mata lelaki untuk mintak simpati perempuan..

    ReplyDelete
  6. Hanya Dipinggiran : yerr tau akak jue dah frust gile2 da nie... hehehe

    ReplyDelete

Ala... janganlah pandang jer keyboard yang mahal tu.. meh komen-komen kat blog nie!!!