-->

Thursday, May 19, 2011

BALI IS THE BEST PLACE !!

05.40 pm Bangsar

Hi all, tadi aku bukak la the best place for vacation ... so aku terpandang lah pulak BALI...
Tiba-tiba ku teringat lah pulak time aku pergi Bali on Last November. Sangat-sangat best !!
Ok bali nie terletak di Indonesia.  If korang naik Flight just ambil masa 3 jam 30 minit jer untuk sampai di Ngurah Rai Airport.

Hahaha aku still ingat lagi time aku nak pergi tu sebenarnya dalam hati yang tak rela.. yerlah aku kena pergi BALI time umat Islam menyambut Hari Raya AidilAdha.. wuhahahha sedih sangat.. meleleh jugak lah air mata aku time " Insan Tersayang " hantar aku kat LCCT pagi tu.. aku ingat lagi dia cakap :-

" B, if hati tak nak pergi jangan pergi... Buat dia risau jer "

Ape lagi meleleh lagi air mata aku time tu... hahahaha tapi aku pergi jugak.. nak buat macam mana, sambil bercuti kena keje jugak.. !!! Maklumlah ikut bosss !!

Bila aku jejak kan kaki jer kat Ngurah Rai Airport tu, wah teruja nyer... maklumlah first time kot sampai BALI !! Sebagai anak mama and ayah yang agak manja, aku pun mulalah menaip message, bagi tau aku dah pun selamat sampai... ... heheheh

Dan time aku nak pergi ke hotel yang aku menginap WINA HOLIDAY VILLA, mak aii... cantik gile BALI nie, lagi yang buatkan aku excited bila tengok pantai dia... punyalah bersih and cantik... ombak dia tak payah cite la... tinggi bebenor... !! aku pun jadi seram... hahahah

Sampai kat hotel jer, fuh cantik jugak hotel nie... luar nampak macam rumah hantu pun ade!!! hahaha yerlah BALI kan penuh dengan patung-patung yang menyeramkan bulu tengkuk aku bila aku tengok !!! Tapi tu lah orang-orang kat sana sangat peramah, friendly gila... maybe sebab BALI kan pusat pelancongan.

So aktiviti lepas check in mestilah jalan-jalan.... yeah!!! cuci mata sambil shopping !!! best gila... berpeluh-peluh aku berjalan sekeliling bandar KUTA tu... macam-macam orang yang aku tengok !! but BALI para peniaga nie begitu berharap untuk kita membeli barang-barang dorang. Tapi if setiap kedai yang masuk nak membeli, padehal barang yang dorang jual sama jer... memang tak le... hahahah bankrap mak cik macam nie!!!

Penat berjalan mestilah cari SPA... hehehhe tak sah lah if pergi BALI tak masuk spa!! Aktiviti wajib tu... yerlah penat berjalan dapat orang massage kaki memang best !!!

Dan saat-saat yang paling best bila aku dapat tengok SUNSET kat KUTA beach tu !! Walaupun aku tengok sorang-sorang, tapi aku still sangat teruja dan kagum dengan kebesaran Allah SWT.  Sangat cantik, dan aku tanam impian aku kat situ yang one day aku akan datang lagi tengok keindahan macam tu lagi dengan si dia.  Dan aku sempat ukir nama aku dengan dia dekat salah satu pokok yang ada dekat situ... hehehehe
Dekat sana boss aku nie asyik bawak aku pergi makan jer... !!! kejap-kejap makan, then makan lagi... aku pun kat sana perut pun asyik nak makan jer... hahahah  paling aku takkan lupa bila aku pergi makan dekat JIMBARAN, Ya Allah, sangat cantik and romantik gila lah..!!
Makan dekat tepi pantai, meja and kerusi dekat atas pasir pantai, lilin jer yang menerangi makan malam time tu, dengan ombak yang agak tinggi dan desiran angin yang sepoi-sepoi bahasa, dan tak pernah aku membayangkan aku dapat merasai pengalaman macam nie... hehehe aku nak  bawak si dia datang kat sini one day. Aku nak share pengalaman yang aku rasa kat situ....

Hurm ada banyak lagi yang aku nak share, tak pe... cerita nie akan ada sambungan nye...hehe
P/S to all my frenz.... this story will be continue... hehehe
www.tips-fb.com

1 comment:

1. fuhhh, sampai jugaklah kat sana! jeles! =D

Ala... janganlah pandang jer keyboard yang mahal tu.. meh komen-komen kat blog nie!!!