-->

Tuesday, May 10, 2011

Tak Mungkin aku lupa

04.32pm~Bangsar // Hi all... miss my blog so much....!!! hahaha...
Just back from MC yesterday. U know why??? Demam lah... kan aku dah post kan entry before this yang aku demam... thanks to insan-insan yang menemani ketika sakit... cayang korang !!

Then, setelah 3 hari demam aku tak jugak kebah, so semalam aku pun dengan bangga diri nye pergilah hospital.. bukan ape, nak dapatkan MC sebenarnye... hahahaha

So pagi-pagi lagi aku dah bangun and mengganggu ketenteraman + mimpi-mimpi indah adik aku yang sedang nyenyak tido... hhahaha sorry acu !!! 

So, aku pun pegilah Hospital Kuala Lumpur. Memandangkan sakit yang tak jugak sembuh-sembuh... sampai jer kat sana. mak aii punya lah ramai orang... nak tak nak terpaksa lah jugak aku beratur untuk ambil nombor giliran.... tu dia... nombor 1990.... gile lah... RM 1 punya pasal....




Dengan penuh kesabaran aku tunggu nombor aku untuk dipanggil... lebih kurang 40 minit menunggu nombor 1990... ehhehe nombor aku lah tu... jeng..jeng... dup dap jer jantung aku.. yer lah adik aku asyik takutkan aku jer... " sah-sah kena amik darah nie !!! " huhuh 


Sebaik aku melangkah masuk jer, nurse tu tanye kat aku ...


" Adik demam dah 3 hari, so kena pergi amik test darah dulu.. takut infect denggi "


Zasssss.... amik darah ???? oh tidak !!!! tak nak amik boleh tak ???? 


So kerana terpaksa aku pergi lah jugak melangkah ke bilik 30 dimana pengambilan sampel darah dilakukan.... fuh mengigigil kepala lutut aku.. !!! bismillahirohmanirahim.... aku pun melangkah masuk.... adalah 2 orang abg yang menyambut kedatangan aku .... dengan senyuman sinis dorang ... ceh... ingat takut sangat ker??? ( buat-buat berani jer )

" Demam ek ??? " abg tu tanya kat aku !!

" a'ah, abg jangan cucuk sakit-sakit ek ??? hahahahha " siot je statement aku kan ??? padehal memang aku takut pun... macam mengerikan jer...


" Eh, boleh pulak nak pilih sakit ke tak...tadi nombor kat luar tu keluar warna ape??? " aku cam confius jer... nombor ape??? owh nomboor giliran rupanya...." kalau warna merah tandanya sakit !! " eleh nak gertak aku lak... huhuh ade lak cam tu... tak menyakinkan betul !! hahaha aku pun dengan selambanya jawab... " owh yang keluar tadi warna hijau... so tak sakit lah ek ??? "  ahhahaha gila-gila abg tu gelakkan aku yang agak penakut kat situ... huhuh entah bile dia masuk jarum pun aku tak sedar.. hahaha yang aku sedar abg tu cakap  

" ok dah siap !!! " terbaik lah abg !! hahahaha sempat jugak lah aku kenakan abg tu... " eh dah siap ker??? hahaha ingat sakit sangat tadi !! " abg tu asyik nak gelakkan aku jer... ish nyampah betul.. tapi nasib baik abg tu buat tak sakit... if sakit boleh menanggis aku !! hahaha






Lepas tu, biasalah kena bawak pergi kat makmal satelit !! bunyi lain macam jer... macam kat aerospace jer kan..??? padehal nak amik result sample darah jer... setengah jam jugak lah aku tunggu.... jeng...jeng...jeng... biladah dapat result satu ape pun aku tak faham ape yang dia tulis dalam tu... ahhahaha ( sorry lah aku tak amik medic pun !!! )




Then aku terus pergi jumpa doktor sambil bawak result sample darah aku tadi... mintak-mintak tak de papelah... huhu tak nak aku check in kat hospital... tolonng dijauhkan ... amin !!!


Finally, result darah aku normal.... ehhehe tak sakit pun... !!! just demam jer... so ape lagi ???
nilah yang aku bawak as buah tangan dari hospital... berdarah hidung nak makan semua nie !!! oh tidak !! tapi nak cepat baik kenalah jugak makan ubat... heheheh






cORET-CoReT ~ Jagalah kesihatan anda... hahah utamakan kesihatan !!!
www.tips-fb.com

2 comments:

  1. weh, orang pun batuk2. nasib baik tak demam. haha
    takut nak ambik darah. tak sakit ke? ehe. beraninye ko ni. hehe =D


    banyak gila ubat ko, orang punya 3 jenis jekot. ehe.

    nampak gaya kena berbasikal ni, bag peluh-peluh sikit. kan ema? ehehehe. =D

    ReplyDelete
  2. tau tak per... kena berbasikal balik nie... hahahaha... berani lah sangat... aku buat2 berani jer.. hahah

    ReplyDelete

Ala... janganlah pandang jer keyboard yang mahal tu.. meh komen-komen kat blog nie!!!