-->

Friday, May 20, 2011

Mama

01.30pm Bangsar...

Hi Selamat Tengah Hari !! Korang dah lunch ker??? Sebenar nya hari nie aku nak post entry pasal MAMA... walaupun Mother's Day dah lepas, but aku nak share dengan korang semua tentang massage yang aku dapat pagi tadi dari pengirim yang tak di kenali...  **sape ek ???

Maybe aku tak save number pengirim tu or pengirim tu salah send ke ape ker...  

Message yang aku dapat tu membuatkan aku rase sedih sangat and tak dapat aku bayangkan macam mane !! 


MAMA melahirkan kita sambil menanggis kesakitan,
Masihkan kita menyakitkannya???
Masih mampukan kita tertawa melihat penderitaannya???
Mencaci makinya??
Melawannya??
Memukulnya???
Mengacuhkannya??
Meninggalkannya??
MAMA tidak pernah mengeluhmembersihkan kotoran 
kita waktu masih kecil,
Memberikan susu waktu kita bayi,
Mencuci pakaian kotor kita,
Menahan derita,
Mendukung kita sendirian,
Di saat MAMAmu tidur,
Cuba kamu lihat dan bayangkan ...
Matanya takkan terbuka untuk selamanya...
Tangannya tak dapat menghapuskan air matamu..
dan nasihat yang sering kita abaikan...
Bayangkan MAMAmu sudah tiada...
Apakah kamu cukup membahagiakannya???
Apakah kamu pernah berfikir betapa besar pengorbanannya
semenjak kamu berada di dalam perutnya???

www.tips-fb.com

No comments:

Post a Comment

Ala... janganlah pandang jer keyboard yang mahal tu.. meh komen-komen kat blog nie!!!