-->

Google+ Followers

Monday, February 4, 2013

" Kasih ibu membawa ke syurga, kasih ayah sepanjang masa "



Assalamualaikum uoals,


" Kasih ibu membawa ke syurga, kasih ayah sepanjang masa "

Indah kan dengar ayat tu ???
Tapi kadang-kala kita lupa,
Kita lupa pada jasa insan yang dah bersusah payah membesarkan kita !!
Ibu bapa mampu menjaga sepuluh orang anak !!
Tapi seorang anak, tak mampu menjaga ibu dan bapa mereka !!

MasyaAllah, semoga emma dan adik beradik dijauhkan dari semua sifat tu..
Sesungguhnya, emma sayangkan ibu bapa emma dan family emma
Kadang-kadang terdetik dalam otak kecik nie,
Sampai bila hayat mereka ???
Memang, emma takut sangat kehilangan mereka ...
Sebab apa ???
Bukankah bila kita kehilangan ...
satu doa untuk kita dah kurang ???

Setiap kali emma melangkah nak pergi kerja,
Tangan yang lembut tu emma akan cium...
lalu ungkapkan kata-kata 
" pergi dulu mama, ayah.. assalamualaikum "
Itu adalah rutin emma setiap hari !!

Bila tengok mama sakit,
Nak berjalan pun dah payah...
Sedihnya rasa,
Rindu nak dengar mama gelak..
And usik anak dia macam dulu..


Semoga mama kembali sihat seperti dulu..amin


"Tuhan, jadikan hati kami sayang dan berterima kasih kepada ibubapa, dan jadikan kami sayang dan setia kepada anak kami ketika kami menjadi ibubapa"


www.tips-fb.com

3 comments:

  1. amin.. selagi sy boleh membatu, sy akn cuba buat n ubtkn mama selagi ksh syg itu masih milik sy..amin

    ReplyDelete

Ala... janganlah pandang jer keyboard yang mahal tu.. meh komen-komen kat blog nie!!!