-->

Saturday, March 13, 2021

Kelahiran Anak Syurga Kami


Assalamualaikum


Tamat sudah kisah macam mana pengalaman aku menghadapi procedure Erpoc tuuu...

Walaupun anak syurga kami tak sempat kami nak jumpa. Kami tetap namakan dia sebagai kenangan yang dia pernah menghuni rahim aku. Peluang mengandung, tak semua yang dapat merasainya. 


Kami tak tahu apa jantina anak syurga kami. Dia keluar dari rahim aku pun apa yang aku nampak dia baru nak membentuk daripada ketulan darah. Tapi, aku pernah tanya zam "anak syurga kami nie lelaki atau perempuan " waktu episod duka lara kami sebelum aku masuk ward haritu. Dia rasa anak syurga kami "perempuan" sebabkan perangai aku yang sama je waktu mengandung Anyssa dan Ayra. Sempat jugaklah kami fikirkan nama untuk anak syurga kami walaupun dia tak sempat di lahirkan ke dunia.

Dan, pagi sebelum aku nak masuk ubat... sebelum aku nak solat subuh ada kisah di sebalik nya. Pagi tu, sebelum nak solat subuh, aku nampak ada kanak-kanak kecik bertelekung tapi aku tak nampak muka dia. Dia berdiri sebelah aku seolah-olah nak solat sama-sama dengan aku. Lepas solat, bayangan kanak-kanak tadi dah hilang. 

Dan kuatlah hati aku cakap, yang dia mesti perempuan kalau Allah izinkan dia ke dunia. Secara kebetulan, doctor yang ambil kes aku dan bertanggungjawab buat procedure erpoc juga mempunyai nama yang sama dengan nama yang kami pilih. 

Dan sesungguhnya, kami namakan dia sebagai kenangan dalam keluarga kecil kami.


Assalamualaikum dan Alfatihah anak syurga daddy mommy " Nuranyssa Sumayyah". Kenapa kami pilih nama Sumayyah ??? Sebab Sumayyah adalah wanita yang syahid dalam islam. Dan Sumayyah kami adalah anak syurga kami yang syahid dalam rahim aku. 

08 Mei 2020 02.35PM


www.tips-fb.com

No comments:

Post a Comment

Ala... janganlah pandang jer keyboard yang mahal tu.. meh komen-komen kat blog nie!!!