-->

Google+ Followers

Thursday, July 18, 2013

Puisi Dayana kepada Ashraff



Assalamualaikum uoals,

Kecoh seketika tentang kisah Ashraf Muslim yang telah berpoligami...
Lelaki..lelaki..
Tak ada perempuan yang rela berkongsi kasih..

Jom baca luahan hati Noor Dayana isteri Ashraff



Tak usah bicara tentang payung emas
Kerana
Aku belum layak iktiraf diri sesuci khadijah atau fatimah
Tak usah bicara tentang zuriat
Kerana
Aku bukan Allah…mudah menyebut kun fa ya kun…
Tak usah bicara tentang setia
Kerana
Aku pasti kau tahu aku bukan perempuan jalanan
Tak usah bicara tentang tanggungjwb
Kerana
Aku tahu kau lebih arif tentang itu
Tak usah bicara tentang kesempurnaan
Kerana
Aku terima kekurangan kau kerana Allah
Tak usah bicara tentang dia
Kerana
Aku diasingkan darimu kerana dia
Sucinya aku, kau miliki ketika di Makkah
Hebatnya dia, kau sembunyikan ketika di Thailand..
Berhenti beralasan ini semua jodoh ketentuan Allah…
Kerana satu dunia tahu
Hanya itu lah jawapan mudah utk lepaskan kekhilafan yg disengajakan…



# Kredit to Uzu

www.tips-fb.com

12 comments:

  1. Sedih sangat. Bertabah lah buat isteri yg diuji. Berat mata memandang berat lagi bahu yg memikul.

    ReplyDelete
  2. Replies
    1. setiap insan yang di uji pasti ada hikmahnya

      Delete
  3. assalamualaikum.. sedihnya sheila bacaaaaa. kuatkan semangat awak Dayana :(

    ReplyDelete
  4. Ermmm :).
    Selamat pagi. Dari segmen singgah sahur :-).

    ReplyDelete
  5. singgah sat...dari segmen singgah sahur... http://sendiri.net

    ReplyDelete
  6. ada yg kata ni bukan tulisan dari dayana.. tapi org copy paste dari facebook orang lain.. Dayana yang jadi mangsa.. tak tahulah mana betul..

    * Singgah dari Segmen Blogwalking Singgah Sahur..
    www.myvitrd.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak tahu lah betul ke tak !! hehehe
      terima kasih ^_^

      Delete

Ala... janganlah pandang jer keyboard yang mahal tu.. meh komen-komen kat blog nie!!!